چرا بارگیری بیگ بگ و چرا سیستمهای YJK

کالاهایی نظیر سیمان که قیمت پایینی نسبت به وزن خود دارند، بارگیری آنها در مبدا و حمل ونقل بین شهری و نیز تخلیه آنها در مقصد از پارامترهای مهم هر فروشنده است .
برای کالایی نظیر سیمان یا مشابه آن بارگیری و حمل عمدتا از سه روش فله و پاکتی و بیگ بگ انجام میپذیرد در مقام مقایسه هر کدام از روشهای فوق دارای مزایا و معایبی هستند که کارخانجات علاوه بر توجه به خواسته مشتری و فاصله ارسال کالا تا مقصد ، با در نظر گرفتن حاشیه امنیت سود خود یکی از این روشها را برای فروش به آن مشتری خاص انتخاب میکنند.
لذا موجود بودن هر سه سیستم بارگیری در یک کارخانه حق انتخابهای بیشتری به مشتری و قدرت تصمیم گیری به مسئولین برای با صرفه ترین فروش را میدهد.
به عنوان نمونه اگر سیمان را که ارزان نسبت به وزن و پر مصرف نسبت به سایر کالاهای مشابه است را مورد بررسی قرار دهیم سه روش مرسوم را می توان اینگونه مقایسه کرد.

بارگیری فله گرچه متریالی برای بسته بندی نیاز ندارد ولی بدلیل نیاز به بونکر برای حمل ،هزینه بیشتری نسبت به تریلی های کفی طلب میکند به همین دلیل حمل بین شهری سیمان با این روش صرفه کمتری دارد اما برای فواصل نزدیک از سایر روشها مفرون بصرفه تر است .

بارگیری پاکتی سیمان بدلیل حمل با تریلی های معمول، مرسوم ترین شیوه حمل بین شهری است ولی اگر خط تمام اتوماتیکی برای بارگیری کیسه و تریلی موجود نباشد، بدلیل استفاده از نیروی انسانی زیاد ،صرفه اقتصادی آن در محل بارگیری کارخانه و حتی در مقصد و هنگام تخلیه کاهش چشمگیری میکند.
قیمت تمام شده این روش ارتباط بسیار نزدیکی با قیمت پاکت دارد .استفاده از پاکت در این روش از نکات منفی اقتصادی ،نسبت به روش فله است

بارگیری سیمان درون کیسه های بزرگ بیگ بگ (جامبو بگ) بدلیل حمل با تریلی های معمول هزینه حمل و نقل بصرفه ای دارد ولی نیاز به تجهیزات بارگیری و تخلیه نظیر لیفتراک یا جرثقیل دافعه این روش است .از طرفی هزینه کیسه آن کمی کمتر از سیمان پاکتی است و تجهیزات ساده تر و کم هزینه تری نسبت به بارگیری پاکتی نیاز دارد و نیز بدلیل امکانات موجود در اسکله ها (مقصد اکثر کشورهای هدف صادرات از دریا میگذرد) و بستر سازی در کشورهای هدف ،تمایل بیشتری به این نوع بسته بندی محصول وارداتی وجود دارد.

با توجه به مقایسه های بالا اگر بتوان هزینه بارگیری کیسه های بیگ بگ در کارخانه را کاهش داد میتوان از آن بعنوان روش با صرفه اقتصادی بالاتر برای صادرات در فواصل دور نام برد.هزینه های استفاده از لیفتراک یا جرثقیل (بالطبع راننده آنها ) بعنوان هزینه های جاری این روش هستند که صرفه اقتصادی روش بارگیری مزبور را به چالش میکشند. بخصوص اگر سیستم کند و آلاینده نیز باشد.

شرکت یدک جویان کوشا با اشراف کامل به این پارامترهای میانی اقدام به طراحی و ساخت دو سیستم بارگیری نمود که در هر دو آنها نیازی به لیفتراک یا جرثقیل و راننده های آنها نیست و تنها با یک نیرو که وظیفه نصب کیسه را دارد کاربارگیری کیسه و تریلی با سرعت و دقت بالا بدون آلایندگی انجام میشود.

1- سیستم بارگیری به روش ON TRUCK

این سیستم شامل چند مخزن نصب شده بر روی استراکچری در کنارسیلو های سیمان هستند که پس از پر شدن تا وزن مشخصی از سیمان ،تمامی محتوی خود را درون بیگ بگ تخلیه میکنند.مزیت اصلی این سیستم سرعت بسیار بالای آن است بخصوص اینکه در زمان پرشدن مخازن نیازی به حضور تریلی در ایستگاه نیست.تنها یک نیرو کار نصب دهانه بیگ بگ به نازلها را انجام میدهد و بقیه کارها بظور اتوماتیک توسط تجهیزات تعبیه شده صورت میگیرد.

2- سیستم بارگیری به روش MOBIL CRAIN

این سیستم کاملا زیر سیلو نصب میشود و سیمان را از بین اصلی سیلو گرفته و با کمک بگ فیلتر سیلو غبار حاصله را به بین بر میگرداند.این سیستم فریمی متصل به جرثقیل چهارکاره است که علاوه بر وزن کشی دو بیگ بگ متصل به خود ،آنها را در طول تریلی حمل و چیدمان میکند.سرعت و دقت وزنی این روش بدلیل عدم استفاده از لیفتراک از تمامی روشهای مرسوم فعلی کمتر است. تنها یک نیرو وظیفه نصب کیسه و همراهی آن برای چینش روی تریلی را دارد.این سیستم از قابلیت سیلو برای بارگیری فله نمی کاهد و تریلی و بونکر میتوانند پشت سر هم بارگیری انجام دهند.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *